familj · tankar

Lite lugnare tempo mot slutet

Semestern närmar sig sitt slut och mannen jobbar denna vecka innan vi har en sista gemensam semestervecka. Storgrabben har sommarskola denna och nästa vecka men övriga fyra barn har varit hemma med mig. Deppade lite i måndags och mitt i allt pratade mannen om en ev jobbresa till Kina som skulle kunna sammanfalla med skolstart, församlingshelg och bröllopsdag (vår femtonde dessutom…). Nu verkar den inte bli av och mitt i allt måste han sätta upp ytterpanel på garaget så att det klarar ett vinteruppehåll men det har varit slut… Ytterligare saker står på familjeagendan men mer om det senare.

Dessa tre dagar denna vecka har jag i alla fall gått igenom större delen av min garderob, sålt tvillinggrejer och fixat i köket (det vanliga runt mat och disk). Men jag är enormt tacksam över växande barn! Idag efter att ha dukat fram lunchbuffé i form av rester bad jag tjejerna plocka undan och det gjorde de!!! Fick tack vare det lägga mig och vila en stund. 

Hade middagsgäster på besök igår och fick en enormt vacker bukett som vi njuter av nu…

Det gäller att njuta av det sista av semestern nu och inte försvinna i alla möjliga tänkbara projekt…

Kommentera

