familj · gott & blandat · hos oss · prylar · tankar

Ännu en hemmaarbetsdag

Efter morgonpromenaden hängde regnet i luften och det kändes som att det var dags för innejobb.

Inte för mannen och storgrabben dock…

Själv började jag med att bygga ihop en liten överhylla till lillskrutts skrivbord. Fick offra den fina världskartan som nu täcks av en liten whiteboard och några små hyllplan, men det är mer vad hon behöver just nu. Sedan tog syrran och jag itu med ”förråd 1”, eller ”ettan” som jag funderar på att börja kalla det… Skorna sorterad vi förra veckan, kvar var hyllor och golv fyllda av allt möjligt som vi inte orkat ta itu med tidigare… Drog ut nästan allt innan det var dags att dammsuga och sortera om. Hittade en del att ta till secondhand, nåt att sälja på tvillingsida, nåt att slänga, nåt att flytta och så här såg det ut mitt i städkaoset…

Nu är det bättre ordning i nästan hela ettan och framför allt mer golvyta!

Har dock lämnat mannens hyllor med verktyg och en massa kaos till senare tillfälle…
Middagen blev ”Sopa de maní”, mums!!

Och eftersom jag var rädd att körsbären mannen och barnen plockat på drygt 2 kg från vår körsbärsbuske skulle förstöras så satte syrran och jag igång att kärna ur och koka körsbärssylt. Testade detta recept (utan konjak men med lite vaniljsocker som tillägg). 

Skummade en hel del men skummet var gott till glassen vi just åt till filmen vi ”ser”. 🙂

Kommentera

