familj · resor · tankar

Minitripp med familjen

Söndag och vi for iväg till IKEA. Tog bort 3 säten i vår bil och åkte mannen, jag storplutt och lillplutt i den. Mamma körde sin bil med syrran, storskrutt, lillskrutt och plockade upp brorsan på vägen. Huvudsyftet var förutom att få göra något tillsammans att köpa garderob till storskrutt. Därav uttagna säten för att få in långa paket på längden.

Har gått suveränt bra i och med att vi delat upp oss och tagit några barn var. På slutet var mannen och jag med pluttisarna kvar på köpcentret sist av sällskapet och mannen övertalade mig att passa på att kolla på lite kläder åt mig själv. Brukar annars mest shoppa till barnen… Hittade några plagg!

Sedan åkte vi till Mc Donalds för en sista tankning innan vi åkte hem.

Har känt av ojämn puls på sistone och när jag höll på att ta hand om det vi handlat så blev det värre. Inte gjorde värmen det bättre heller (har varit nästan 30 grader idag…) och till slut blev jag hänvisad till en säng i den svalare källaren. Efter en stunds vila lugnade det ner sig. I veckan väntar garagebygg för mannen, inneröj, barnkoll och markservice för egen del (tur syrran stannar några dagar till!), svåger med familj på besök och förhoppningsvis lite semesterslapp… Verkar av tröttheten att döma behöva det senaste mest…

Kommentera

