familj · hos oss · tankar · tro

Lugnare semesterdagar

Har lugnat ner sig lite de senaste dagarna vilket känns som på tiden! Några trevligheter har det dock/också varit. Började läsa en bok som fängslade mig totalt! Ville lära mig mer om islam, muslimer och deras tro i jämförelse med vår kristna tro eftersom vi numera har en muslim i familjen…

Som sagt, mycket fängslande! Trodde den till synes mastiga boken skulle ta ett tag men jag läste ut den på 3 dagar. Härligt att äntligen få försvinna in i en bok! Och jag lärde mig massor! 

I fredags fyllde en vän 50 år och vi for på öppet hus. Sååå trevligt! Tänk vad mycket trevligt folk det finns! Inte bara värdfamiljen alltså. 🙂 Jag var trött på vägen dit men glad och tacksam på vägen hem.

Igår bestämde vi oss för att bjuda in några familjer på invigningsfest av lekstugan eftersom vädret såg ut att tillåta det. Endast en av familjerna vi hann ragga kunde på så kort varsel men andra får komma andra gånger. 🙂

Tjejerna hade gjort fint och plockat blommor. 

Lillskrutt och jag satte upp ett rött band  (presentsnöre…), men barnen klippte det medan vi höll på med maten…

Barnen fick gå en tipspromenad, vi åt grillmiddag och så lekte barnen en hel del i lekstugan och i studsmattan. Vi vuxna hann till och med sitta och fika en go stund medan alla 7 barnen lekte med varandra! Underbart! 

Storgrabben som varit hos en kompis över natten kom hem på kvällen och när gästerna gått/cyklat hem och vi lagt de fyra yngsta såg vi tre äldsta en film och åt lite gott som avslutning på ännu en härlig dag.

Kommentera

