familj · hos oss · tankar

Stressande regn

Väderleksrapporterna hotade med regn från 12/13 och resten av dagen vilket kändes stressigt eftersom garagetaket öppnades upp. Mannen och svärfar hann inte riktigt så långt som de hoppats (hade underlättat enormt om XL-byggleveransen kommit när vi tänkt, måndag, men de lyckades minska förseningen något i alla fall till tisdag lunch). Men det sista av gamla garagetaket rykte för att fortsätta med det nya.

Sedan täckte de det mesta med en stor presenning och plywoodskivor när regnet kom vid 12.

Tack och lov kom inte de mängderna som hotats med i alla fall så det är ingen fara att det ska regna in för mycket. Efter några intensiva arbetsdagar här åkte svärfars efter lunch.

Själv har jag ägnat dagen åt promenad ”med” Olof Edsinger – sista bibelpasset, rivning av mur…

…matlagning, avlusning nr 2 och klippning av storskrutt. Både mannen och jag är ganska slut. Mannen på grund av regnstressen (en övergående fas som går över så fort taket är regntätt), jag för att jag går ut för hårt när jag ger mig in i grejer…

Kommentera

