familj · hos oss · tankar · tro

Skjuter i höjden

Bygget fortsätter. Igår tog golvet på inglasningen och balkongen form, idag delar av taket.

Vy över blivande inglasningen där ingången från nuvarande balkong så småningom hamnar.

Själv inledde jag dagen med att ta en rejäl långpromenad  (i mina ögon mätt) i sakta mak eftersom jag fortfarande kände av förkylningen. 

Gick i nästan 1 1/2 h med Olof Edsinger i lurarna. Igår lyssnade jag på hans första bibelstudium från Lappis, idag andra och en del av tredje. Tog mig senare på dagen en vilopaus i solen med kaffe, näsdukar och läsning…

…medan barnen lekte runt omkring. 

Måste verkligen ta det lugnt emellanåt för den ojämna pulsen gör sig fortfarande påmind. Kanske lika bra att jag inte kan bidra med bygghjälp så länge det kräver balanserande på läskiga höjder… Det värker i tårna bara av att titta på dem där uppe!

Eftersom regnet hotar komma imorgon eftermiddag gjordes det ikväll upp tydliga planer för morgondagen. Det gäller att få det tätt innan regnet kommer… Ber därför om flyt och förskjutet, gärna uteblivet, regn.

Kommentera

