familj · hos oss · tankar

Mer lekstugejobb

Känns som att vi hållit igång och jobbat med lekstugan hela dagen men det har vi inte. Började dagen med en promenad med en vän följt av chiapudding till frukost (min nya vana trogen). Hade kollat in vädret och sett att det skulle mulna på senare så jag och mannen skyndade ut i solen i varsin solsäng och slappade någon timme. Efter en sen lunch bestående av rester som storskrutt (!) tagit fram gick solen i moln och tanken var då att måla det sista i lekstugan men jag var så trött att det dröjde till efter middagen innan jag drog igång med mannens hjälp.

image

Efter målningen (täckte bara missade delar samt lite mer vitt i taket där det kommit väggfärg) satte vi igång med golvläggning!

image

Hade sparat gamla köksgolvet sedan köksrenoveringen vilket kom till nytta i lekstugan. Perfekt trots små skavanker.

image

Passade också på att höja upp stugan och lägga ytterligare stöd på ett ställe. Alltså vilken bra uppfinning domkraft är!

image

image

När mannen sågade till sista bitarna (blev en hel del ursågande med alla utstickande reglar) hämtade lillskrutt och jag lådan vi packat ihop i vintras med spis och lite tillbehör och ställde iordning. Resten får vi ta senare men nu kanske tjejerna får inreda… Om jag kan låta bli att lägga mig i… 😉

image

Kommentera

