familj · musik · tankar

Skönt avslut på midsommarafton

Efter att vägt mig imorse samt upptäckt att vi har oärliga barn (vi lyckades däremot få fram sanningen framåt eftermiddagen) var jag på fruktansvärt dåligt humör! Tog beslutsamt en extra lång promenad på nästan 7 km med discolovsång i lurarna och besparade på så vis familjen från mitt dåliga humör samtidigt som jag fick lugna ner mig i min ensamhet. Solen sken från klarblå himmel när jag började promenaden och jag njöt av solstrålarnas värme, av den fantastiska musiken och av att bo så vackert i vår by/stadsdel/förort (har efter 11 år fortfarande inte lyckats lista ut vad stället är…).

image

Det blev lite målarförberedelser gjorda i lekstugan men taket visade sig behöva skrapas så vi har fortfarande inte hunnit till målartvätten. Det står dock näst på tur. Mannen hann också gjuta lite i hörnet där de två mursidorna möts under blivande inglasning. Nästa steg är att putsa den nya muren.

Strax innan 16.00 drog vi iväg hela familjen + storgrabbens övernattningskompis till vännerna i närheten där även ytterligare en familj var. Hade några extremt trevliga timmar tillsammans med grillmiddag, tävlingar, uppehållsväder, smarrig efterrätt och grymt skönt häng.

image

Extremt mycket bättre avslut på dagen än början! Är så tacksam för fantastiska vänner som verkar vilja umgås med oss trots att vi är som vi är…

Kommentera

