gott & blandat · hos oss · tankar

Mjukstart

Efter en arbetsam gårdag har förmiddagen fått lunka sig fram mestadels. Har dock börjat med en ny rutin i veckan och det är att ta en 45-minuterspromenad med en vän innan frukost. Igår introducerade jag också en ny frukostvariant, nämligen chiapudding. Första försöket blev inte lika bra som andra eftersom jag somnade ifrån första gången och inte skakade blandningen några gånger i början. Idag blev den mycket bättre men lite trist med bara vaniljsocker som sötningsmedel och frysta hallon som jag blandar i just innan jag ska äta. Så i morgondagens variant tog jag lite honung som sötningsmedel istället. Grundreceptet är 2 dl mjölk och 2 msk chiafrön i en burk som skakas några gånger och får sedan stå och svälla över natten. Sedan tillsätter man smak och sött efter behag. Intas med fördel efter en promenad ute på bron…

image

Har i alla fall tagit in några färska blommor till toan och väntar nu på att huvudvärken jag vaknade med ska ge sig. I eftermiddag står handling på agendan.

image

Kommentera

