familj · hos oss · lärarrelaterat · prylar · tankar

Nytt tempo, nya mål, ny leksak

Har läst in mig lite på hur man kan gå ner i vikt utan någon specialdiet. Har därför satt upp nya mål. Vill hitta något som funkar i längden som är bra både för mig och familjen. Några nya mål är därför att:
– stressa mindre
– sova bättre
– promenera mer regelbundet
– fortsätta coreträningen
– äta lite nyttigare och fika mindre
Den sista känns jobbigast… De tre första lättare nu under semestern. Som sporre har jag köpt mig en ny leksak. 🙂 Ett aktivitetsarmband som registrerar steg, puls, sömn och en massa annat kul!

image

Och samtidigt som jag själv njuter av luftigare dagar med färre tider att passa och mer utrymme för exempelvis läsning märks det på de tre yngsta, men framför allt på lillskrutt, att de är ovana och blir rastlösa av luftigheten… Min plan är att själv ta det så lugnt som möjligt för att få rätsida på stressymtom och sömnen och förhoppningsvis vänjer sig barnen vid det nya utan att bråka och stöka ner alltför mycket hemma…

image

One thought on “Nytt tempo, nya mål, ny leksak

Kommentera

