familj · lärarrelaterat · resor · tankar · tro

Semesterdepp

När jag till sist slutat jobba, efter att ha gjort många fler dagar än jag egentligen behövde, kom en deppkänsla. Vet inte om det är så för alla. Började tänka på vad som förväntas av mig under semestern och vad jag förväntar mig av semestern. Vaknade också igår morse med ryggont av en mardröm om ryggskott och idag vaknade jag med lektionsplaneringar som jag för att kunna släppa skrev ner och mejlade till min jobbmejl.

För ovanlighetens skull har även mannen haft svårt att sluta jobba på grund av för mycket ofärdigt på jobbet. Så ingen av oss har hunnit längta till eller planera för ledighet. Har ju stort projekt med garagetak och inglasning som väntar men ingen av oss har orkat tänka på det nu på slutet. Det får komma igång igen när det gör det. Och så ska vi hinna vila upp oss, hur det nu är möjligt när hem och familj ska fortsätta fungera… Det är nog främst det som drog ner humöret tror jag… Att det inte är så lätt att vila i vardagen med familj och hemsysslor. Inga resor mer än Lappis är i alla fall inplanerade och det känns fantastiskt skönt. Vi får ta det som det kommer. Kanske låta väderleken styra…? Kanske drar iväg en kortis för att ”komma bort” samt få husvagnen redo för en vecka på Lappis med allt vad det innebär…

Har avinstallerat fejjanappen på mobilen för att minska en tidstjuvsrisk… Och idag spontanbjöd vi hem pastorn och pastorsfrun efter gudstjänsten och hade en lugn (så lugn den blir med barn i huset…) och skön stund. Hoppas få mer av sådan tid med kära vänner under sommaren. Det gör gott för själen.

Kommentera

