familj · lärarrelaterat · tankar

Jobb på joypeak

Slank in på jobbet under Joypeak, eller jobbade rättare sagt nästan hela vistelsen där! Började strax innan 11 med en sväng på loppisen. Men jag är inge bra på sånt. Vill helst titta i lugn och ro utan publik… Men vi avbröts ändå av en kissnödig plutt. Gick in på skolans toa och blev sedan kvar där medan mannen gick ut igen med killarna. Röjde lite mer bland mina papper och slutligen kollade jag igenom mina hurtslådor. Efter ett tag kom en ledsen lillskrutt med storskrutt eftersom de tillfälligt kommit ifrån varandra. Då fick lillskrutt stanna och hjälpa mig. Perfekt att hon kunde gå igenom alla mina pennor! 🙂

image

Mellan 12-13 stod mannen vid förskolans hoppborgar som lite ansvarig och då roade killarna sig med hoppborgar och såpbubblor tills de var dyblöta och det var dags för lunch.

image

image

Hade dock lovat dem sockervadd efter lunch så jag fick ytterligare lite gjort innan de fått sockervadden samt ätit densamma. Har kvar att gå igenom matte samt SO-ämnenas brevkorgar tror jag men endera gör jag det i höst när jag liks ska strukturera upp läsårsplaneringar i alla ämnen, eller så får det dröja månader eller år innan jag känner att det går att prioritera… Känns hur som helst urskönt att ha gått igenom så mycket de senaste dagarna!

image

Ser också fram emot att få göra iordning bokhyllorna i klassrummet och tysta rummet i höst! Nu när jag vet bättre vad jag faktiskt har användning för är det lättare att rensa och sortera. Första året som lärare sparade jag allt…

Vi for i alla fall hem vid 15 och njuter nu av att uggla inne medan regnet strilar ute. Och att jag nu på riktigt har semester i 7 veckor! 😀 Välförtjänt sådan!

Kommentera

