lärarrelaterat · tankar

Semester!?

Blev 8 timmars jobb idag. På min semester… Men det var faktiskt skönt! Första timmarna ägnade jag åt sådant vi gemensamt borde göra vid höstupptakt, men jag var liks i gasen att jag körde på. Får hoppas kollegorna gillar det jag gjort… Resten av dagen gick jag igenom undanlagda pappershögar i engelska och svenska samt möblerade med två kollegors hjälp om lite i 4-5:ans klassrum + tysta rum. Så skönt!! Lämnade det stökigt och skitigt men ordningen tar jag itu med i höst. Vi ska fixa ett hallbibliotek på skolan i höst men innan det är redo där det ska vara kan jag ändå inte bli av med böcker som ska flyttas och då är det svårt att få till det helt bra. Drog i alla fall ut den gigantiska gamla soffan från tysta rummet för att få det luftigare och hoppas på att få en nättare soffa så småningom. Till dess får det räcka med de sittkuddar vi har.

Skulle inte ha något emot att slinka in imorgon under festivalen en sväng och endera sortera lite papper eller ställa ordning några av böckerna i bokhyllorna vi flyttade… Men ikväll ska jag njuta av att äntligen gått in i semestern! Kanske ska läsa något frivilligt? 🙂

Kommentera

