familj · lärarrelaterat · tankar

Förskjuten semester

Hade som längst tänkt jobba till idag, men jag har rensat så in i vassen, fört över det ämne (svenska) inte ska ha nästa läsår, tömt, dammtorkat och strukturerat om lite i mina hyllor så jag kände mig inte på långa vägar redo för hösten! Så jag bestämde mig ganska tidigt under eftermiddagen att inte stressa utan att ställa in mig på att försöka avsluta imorgon istället. Skrivbordet är väldigt tomt men jag har alldeles för mycket papper i ett gäng brevkorgar som vore skönt att minska på… Klassrummet får vi se om jag ids göra så mycket åt. På lördag är det Joypeak, en kristen familjefestival, på skolområdet och blir jag uttråkad kanske jag slinker in och jobbar undan lite till, vi får se… Ska i alla fall lämna det fint på skrivbordet imorgon innan jag far hem. Och ikväll hoppas jag kunna somna lättare än tidigare kvällar…

Kommentera

