familj · lärarrelaterat · musik · tankar

Sömn, jobb och roddning

Att ha svårt att somna på kvällen när tankarna snurrar är inte så ovanligt, men att vakna innan väckaren utan att kunna somna om är desto ovanligare! Händer typ aldrig. Men igår hände det! Mamma hade sovit över och satt och åt frukost, hade kanske med saken att göra… Bestämde mig för att kliva upp och när det var läge att väcka barnen var jag redo för jobbet så jag överlät det till mannen och promenerade till jobbet. Härligt att gå i sol med Hillsong Young and free i lurarna. 🙂 Kanske första och sista gången, vem vet… Men härligt var det!

image

image

Var supereffektiva på vår gemensamma K-dag igår och idag körde jag igång med eget arbete i ett rasande tempo! Pulsen började ge sig tillkänna efter bara en halvtimme så jag fick tvinga ner tempot för en behagligare känsla. Tårtbuffé, överlämning av mina 5:or och sedan återgick jag till mitt skrivbord och har rensat, sorterat och satt in papper i pärmar. Nästa läsår SKA jag stoppa undan mer successivt… Hmmm…

Skrivbordet är nästan färdigstädat men klassrummet har jag bara börjat med. Skulle vilja möblera om lite förutom att rensa undan en del men vi får se vad jag hinner. Målsättningen är att jobba sista dagen imorgon. Vet bara inte hur vi ska få till det med inlämning av bil på service, mannens jobbfest och hemfrakt av mig och barnen imorgon eftermiddag… Åh, så skönt det ska bli att slippa sådana här vardagsroddningar när vi får semester! I värsta fall får vi åka hem tidigare och så får jag jobba en sväng på fredag också. Finns värre saker. Mycket värre.

Kommentera

