lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Det finns hopp!

Har känts lätt tröstlöst på sistone när jag trots neddragningar inte riktigt orkar. Men dels har jag fått en del uppmuntran och tröst, dels så passerades en kulme idag när vi på skolan visade upp musikalen vi övat på sedan påsklovet typ. I publiken satt 130 elever från våra två närmsta skolgrannar i årskurserna 1-3. Våra elever var sååå duktiga och jag och mina kollegor kan äntligen slappna av lite även om musikalen ska visas upp ytterligare en gång på måndag kväll då vi har skolavslutning. Nu har vi i alla fall sett att det funkar!

I eftermiddags gjorde jag också bort omdömena. 15 elever och 7 ämnen med vardera oräkneliga (känns det som…) kunskapskrav. Tacksam för vår skolas små klasser. Imorgon står bland annat  bänktömning på min planering innan jag tar sista helgen innan semester. VA!?! Får se om den kunskapen sjunker in så småningom… Förmodligen inte än på några veckor…

Skrev en ny låt idag igen! Vet inte om den är klar. Hur som helst är det lite rogivande att sitta vid pianot… Utgick ifrån Psalm 46:

Bli stilla och besinna att jag är Gud.

Kommentera

