hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar

Drömmar om lugn mitt i stressen

Det är så mycket musikaluppvisningar, utflykter och andra avvikande aktiviteter på skolan nu att det är extremt få ”vanliga” lektioner kvar. Och det är väl för väl för det är inte bara jag som är trött så att säga… Idag for jag hem efter lunch för att göra undan en del jobb i lugn och ro. Hade en gedigen rättningshög att ta hand om bland annat och det var riktigt skönt att kunna sitta ute under klarblå himmel!

image

Har också fått ordning på mina lurar så jag började redan under promenaden hem att lyssna (på Hillsong Young & Free) via bluetooth. Ruggigt smidigt att slippa sladd när man går!

image

Idag började budgivningen på ett sommarparadis ute på en udde med egen sandstrand i söder…

image

Fanns dock några nackdelar och det var att det saknades vatten, avlopp och el. Det gjorde dock utgångspriset ”överkomligt”. En annan nackdel för oss var tajmingen. Vi ska ju bygga i sommar! Men ååååh så skönt att ha någonstans att fly undan stressen! Jag blev nästan gråtfärdig av lugnet där vid havet! Redan första budet satte dock punkt för våra drömmar. Får försöka hitta någonstans att ställa husvagnen istället…

Kommentera

