familj · gott & blandat · hos oss · tankar · tro

Försomrig morsdag

Vaknade till skönsång och fina morsdagskort.  Alla fyra hade skrivit (de yngsta uppenbarligen med hjälp) och visade stolt upp sina alster.

Gudstjänst för alla åldrar, som vanligt suverän, om än svettig för en som inte vill ha springande och skrikande barn under gudstjänsten… Folk verkar inte tro det men killarna kan vara väldigt fartiga och högljudda om man släpper tyglarna och då kan åtminstone inte jag koncentrera mig på annat.

image

Efteråt åkte vi med ytterligare två familjer till ett fik med uteservering där vi njöt av trevligt sällskap och försommarvärme.

Tog också en tur till Coop Forum på vägen hem men istället för att dra in med hela högen så stannade jag ute med dem som ville vilket blev storskrutt och lillplutt (som gjorde illa läppen igår). Ljuuuvligt att få sitta i solen en stund!

image

image

Jag fick önska middag och önskade grillmiddag. Rostade rotfrukter med grillad kyckling, champinjoner, majs, körsbärstomater och halloumi samt coleslaw till. Ute förstås.

image

Har nu borstat tänderna och lagt mig för att förhoppningsvis somna tidigt. Men först lite läsning.

Kommentera

