hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar

Dags att tillåta förkylningen

Den fulltecknade veckan är snart till ända och förkylningen jag motat bort under den får nu ta större utrymme. Blir till att vila mycket i helgen för att ladda inför ännu en arbetsvecka. På skolan övar vi för fullt in en musikal och kommande vecka är sista övningsveckan för veckan efter det är det genrep. Lite svettigt att trycka in övningstillfällen bland allt annat man vill hinna innan läsårsslut. Men det är bara att inse att man får släppa vissa grejer. Lättare sagt än gjort dock.

Sista veckan har coreträningen gått trögt. Fruktansvärt trögt. Men jag har kört på ändå. En kväll när mannen var borta (på cellgrupp) tränade jag med lurar för att kunna lyssna på musik samtidigt. Men det var hemskt bökigt eftersom de inte satt kvar när jag vände mig mellan mage- och ryggläge. Dessutom hade jag inte laddat lurarna för att kunna köra via bluetooth och fick ta av mig dem på ståövningarna. Får klura på den för det var ändå riktigt nice med bra musik till.

Riktigt härligt med grönskan ute! Tog denna bild tidigare i veckan… Från balkongen i kvällssol.

image

Lite varmare grader så kan vi kalla det sommar på riktigt! Äntligen!

Kommentera

