familj · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Äntligen en obokad tisdag!

Känns som att det var längesedan jag hade en helt ledig ledig dag. Ovanligt att jobba den dagen men däremot är det då jag bokar in diverse grejer eftersom jag är rätt låst övriga dagar när jag jobbar. Men idag så!

Överraskade mig själv genom att för första gången på över 10 år försöka mig på att skriva en låt! En låt om att vila i Gud och släppa yttre krav och måsten. Mest troligt blir den aldrig klar och det ska mycket till för att jag skulle våga spela och sjunga upp den för någon… Men vem vet. En dag kanske min hemliga dröm om att utveckla låtskriveri slår in…

image

Har också bakat idag. Inser att jag gör det rätt ofta nu för tiden! En av anledningarna idag var i alla fall att storgrabben fyller år imorgon. En annan att göra något med lillskrutt när hon kom hem och frågade efter att få sitta vid datorn. Försöker begränsa skärmtider.

Kommentera

