familj · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Söndag med kyrka, vänner och funderingar

Som jag skrev igår är det mycket tankar kring framtiden som cirkulerar i mitt huvud. Längtar efter en del saker samtidigt som jag är rädd att felprioritera på bekostnad av mig själv och familjen. Blev berörd flera gånger om på dagens gudstjänst, framför allt av sångerna. Bara att be och fundera vidare…

Efter gudstjänsten skyndade vi oss iväg för att möta upp med några familjer vid en stuga vid havet. Njöt under några timmar av underbart sällskap medan barnen lekte med varandra. Vi vuxna lekte lite semester i det härliga vädret.

image

Till slut var det dags att åka hem med trötta barn. En hade skrapat ett knä, en somnade 2 minuter innan vi var hemma och en fick ett litet trotsigt utbrott när jag bad om lite hjälp med uppackning… Men nu har det lugnat sig igen och det mesta är uppackat.

Ligger i sängen en stund och funderar över prioriteringar i livet. Vad är viktigt? Vad är viktigast? Hur balanserar man livet som engagerad kristen med 4-5 barn (4 biobarn och en familjehemsplacerad) och hus att ta hand om samt ett jobb som också engagerar? Hur får man orken att räcka till samtidigt som lusten och glädjen finns kvar? Det är några av frågorna jag funderar kring…

Kommentera

