familj · hos oss · lärarrelaterat · tankar

Överraskande ledighet

Även om jag länge vetat om långledigheten nu i samband med Kristi himmelfärdsdagen så har det varit så mycket i huvudet att jag ändå blev lite överraskad över att va ledig torsdag-söndag! Men nu ska här njutas! Huvudvärken gjorde ett försök att tränga sig på igår, men den är ändå under hyfsad kontroll. Vårvärmen har äntligen kommit och imorgon utlovas 19 grader och mest klart! 😀 Då blir till och med jag (trots enorm trötthet senaste veckan…) sugen på att ordna lite ute! 

Hade möten på jobbet i tisdags (min lediga dag), men hann njuta lite av balkonghäng med grabbarna innan mannen löste av mig. Lek och lunch ute…

image

Igår kväll (efter den numera obligatoriska 10 minuters-träningen) firade vi in långledigheten, och flera veckors väl utfört arbete, med ostbricka. Mannen storgrabben, nyanlända syrran (alltså ingen ”nyanländ”, utan min syster som nyss anlänt för helgbesök…) och jag. Sååå mysigt!

image

Tror jag kommit fram till ett fungerande träningsprogram nu. Att träna alla kvällar bortsett från söndagar (första pausen i söndags sedan jag började för drygt 2 veckor sedan) och eventuella promenadkvällar. Coreövningarna går mycket lättare nu även om en del är jobbiga, men det är ju bra. 🙂 Hoppas verkligen märka resultat så småningom…

Kommentera

