familj · lärarrelaterat · tankar

Läsvecka hemma

Boken vi köpte i lördags (”En extra plats i hjärtat” av Thomas Ardenfors) fick jag tack vare halvsjuk dotter extra tid att läsa under söndagen då storskrutt och jag stannade hemma. Gripande bok. Läs om du funderar på att bli familjehem eller redan är i den eller liknande sits! Storskrutt som började om på Narniaserien i måndags är nu en dryg vecka senare på 5:e boken. Nu har jag återgått till ”Explosiva barn” av Ross W Greene som jag rekommenderar till alla som möter barn som har svårt att möta motgångar och förändringar, hemma eller på arbetet som exempelvis lärare. Extremt givande och lärorik bok för mannen och mig! Jag har nytta av tipsen och synsättet både som lärare och mamma. För lärare är dock ”Vilse i skolan” av samma författare ännu mer träffsäker.

image

One thought on “Läsvecka hemma

Kommentera

