gott & blandat · lärarrelaterat · tankar

Mot ljusare tider

Trots senaste tragiska snötillskottet och lite väl mycket framöver på jobbet så känns det som att vi går mot ljusare tider. Idag har jag för första gången fått massage och kotor tillrättalagda. Det visade sig vare några kotor i ländryggen och en bonus närmare nacken som hamnat fel. Fick också tips om vad jag ska göra om jag får ont igen samt uppmuntran att fortsätta träningsbanan jag just påbörjat. Började mjukt med 5 minuters coreträning förra måndagen och sedan 10 minuter varje kväll. Riktigt jobbiga övningar och för att orka hålla ut får 10 min/dag räcka ett tag till. Skulle dock vilja hitta en roligare träningsapp med statistik och annat kul… Och mer genomtänkt övningsgång. Tips någon?

Bästa syrran bakade en försenad födelsedagskreation i helgen som förgyller tillvaron lite nu och då sedan dess. Jag fick önska vad den skulle innehålla vilket blev dulce de leche (kokad kondenserad mjölk) och nötter.

image

Jag vägrar som sagt leva nyttigare och i samma veva ge upp allt jag uppskattar så dessa unnar jag mig till eftermiddagskaffet och kvällstet. Browniebotten, valnötter (tillagda utöver receptet), marshmallows, dulce de leche och chokladtryffel. Mmm… 🙂

Får hoppas att min tejpade rygg inte urartar igen och att jag orkar hålla ut med träningen. Utmanande med tanke på slutspurten på jobbfronten som ligger framför…

Kommentera

