familj · lärarrelaterat · tankar

Vår- och hösttankar

Så skönt att det ljusnat! Men det har varit småkallt i veckan och så är jag i den lite tyngre delen av cykeln (med långt y…) av månadsperioden som gör mig lite låg. Även mannen har varit lite nere tidvis så det har varit en lite seg vecka och igår kände jag av svag huvudvärk vilket är första gången på veckor! Framsteg ändå!

Anmälningstiden för universitetsstudier i höst har gått ut och jag har anmält mig till lärarlyftet. Hur det ska gå ihop ekonomiskt och tidsmässigt vet jag inte men jag ska i alla fall gå ner lite i tid. Mycket annat händer på jobbet men det kan bli hur bra som helst. Det jobbiga är att jag inte riktigt hinner med det jag ska och att jag går och är lite orolig över att jag ska missa något viktigt. Sommaren är svår att få ihop och så har vi en del familjeangelägenheter som tar en del energi och kraft. Ryggen känns nästan återställd men jag känner att jag borde kolla upp den. Vet bara inte hur. Och när.

Har haft flera middagsgäster vi inte bjudit tidigare senaste månaderna och insett hur berikande det är att komma närmare varandra på det sättet! (A)Sociala medier kan slänga sig i väggen… Klart det tar en del energi innan eftersom man vill ha det inte helt kaotiskt hemma i alla fall, men när gästerna väl kommit så är det sååå trevligt och givande! Det visar sig att man inte är så ensam om sina känslor ändå…

Idag tar vi det lugnt hemma. Tja, mannen fixar något med badrummet, men vi väntar på en leverans vilket tar ner tempot av duschmonteringen… Tjejerna är på väg till kompisar. Själv läser jag och tittar på bilder. I sängen. Skönt.

image

Kommentera

