tankar

Ryggstrejk

Det gick utför för ryggen igår. Läste mig till att jag har ”vanligt ryggont” (störande med det där t:et, jag skulle vilja kalla det ”vanlig…”), bör röra mig som vanligt och ta värktabletter så att jag kan röra mig. Svårare än det låter dock eftersom det ibland hugger till och andra delar av ryggen spänner sig… Har också värmt min kära lavendeldoftande vetekudde för att värma svanken. Mildrar värken.

image

Kunde resa mig ur sängen och gå på toa helt själv inatt till skillnad från igår då det var en utmaning att lägga sig och mannen fick lyfta ben och annat för att hjälpa mig till rätta. Känns bättre idag än igår em/kväll och jag hoppas kunna foga golvet idag och promenera på IKEA med kära vänner imorgon… Det borde gå om jag tar det lugnt. Hoppas jag…

Kommentera

