familj · hos oss · tankar

Golv på g i badrum

Av kvar i badrummet-listan jag skrev tidigare har vi gjort de tre första punkterna och idag har mannen jobbat med den fjärde, d v s att lägga klinker. Vi har också byggt kommod- och spegelskåpsstommar i veckan men eftersom de ska monteras på väggen innan lådor och annat ska fästas så får det obyggda ligga kvar skyddat i sina förpackningar.

Det dyker alltid upp lite grejer att åtgärda som tar mer tid än man trott men det mesta har gått bra med badrumsrenoveringen. Det sköna med att göra allt själva är i alla fall att vi inte behöver bekymra oss för något fuskbygge och vet precis vad som hänt genom alla lager.

image

Vi får se hur långt vi hinner idag och imorgon (golvet blev färdiglagt ikväll och vi får hoppas jag kan va med och foga imorgon)…
image
…men själv har jag fått ont i svanken så jag får nöja mig med att fixa mat och hålla rätt på alla ungar i huset idag… Storgrabben har 2 övernattningsgäster så vi är 9 runt matbordet dessa dagar, varav 3 tonårsgrabbar och fyra yngre men ändock matfriska barn, och i eftermiddags kom tjejernas 2 kompisar. Men med tjejerna blir det snarare lättare med kompisbesök eftersom de oftast håller sig sysselsatta själva.
image

Kommentera

