familj · hos oss · tankar

Fler glimtar från påsklovsveckan

Efter den härliga turen till mina föräldrar inåt landet har vi varvat hemmajobb med att ta det lugnt. Mamma var hos oss några dagar och det är så värdefullt att vara fler när man städar och röjer ikapp. Själv tog jag mig äntligen an det mest eftersatta rummet i hela huset, det som alltid kommer i sista hand och därmed ofta får stryka på foten när orken tar slut, nämligen vårt sovrum. Vill utfärda en varning för känsliga tittare! Så här tragiskt såg min sida ut innan…

image

Någon undrar nog (mer än hur i hela friden man kan ha det så rörigt…) vad det är på den hitre spegeln och det undrar jag också… Låt oss istället gå över till efterresultatet. 🙂

image

Titta gärna extra noga på lampan som är dammtorkad!  😉

Har också rensat i pappershögen i köket och så här såg det ut när jag höll på… Sorteringshögar.

image

Slänghögen blev över en deci hög…

image

Mamma tömde och torkade ur kylen (bland annat…) och mitt i allt (och huvudanledningen till att mamma kom för att hjälpa oss med barnen) åkte vi iväg till kommunhuset för att intervjuas i 2 h som en del i familjehemsutredningen. Det gick riktigt smidigt tack vare fina socialsekreterare (eller vad det nu heter…). Hade förvarnats om att det kan vara tufft. Tog oss en liten behövlig andningspaus på café efteråt.

image

Igår skjutsade jag våra och vänners tjejer till kyrkan och under tiden de var där uppdaterade jag galonutbudet till de två yngsta och lite annat smått och gott. Avslutade turen på café med lite gott och en tidning som sällskap. Har alltså varit på café 2 gånger på en vecka!! Får mersmak…

image

Det utlovade badrumsinlägget är på g men vi får se när jag färdigställer och publicerar… Kanske ikväll! 🙂

Kommentera

