familj · resor · tankar · tro

Påskresa trots magsjuka!

Det bidde en tur till mina föräldrar trots allt! Kvällen innan var pluttisarna hängiga men självaste resdagen (en dag senare än ursprungstanken) var de lika pigga som vanligt! De 48 timmarna man ska vänta in sedan senaste symptomet ignorerade vi med familjens godkännande och än så länge har ingen annan insjuknat.

Hade en riktigt härlig korthelg! Åkte efter 14 på påskdagen alla 7. Har ätit gott, spelat Ligretto (superkul även för storgrabben!), skrattat, pratat, vilat, åkt/kört skoter, läst, löst korsord och ätit ännu mera gott.

image

image

image

image

Sov en natt (mannen och jag sov i kyrkan och fick därmed sovmorgon och lite egen prattid!) och så åkte vi hem ikväll på annandagen. Storskrutt och lillskrutt spontanstannade dock ytterligare en natt och åker hem med mormor imorgon kväll.

Har just lagt mig i renbäddad säng (skönt att renbädda alla sängar när man haft magsjuka i familjen…) och då slog det mig att jag glömde bibelläsningen igår kväll! Trots att jag packat med mig både bibel och bibelhandbok! Jaja, sånt är livet. 

One thought on “Påskresa trots magsjuka!

Kommentera

