familj · hos oss · tankar · tro

Lördagsåterhämtning

Framåt halv 11 lördag förmiddag började jag komma till liv. Sov som en stock från typ 22 men 6.00 var det dags för toabesök, migräntablett samt snytningar för att så småningom kunna somna om och sova några timmar till. Känns som att jag skjutit på den begynnande förkylningen i början av veckan samt huvudvärk som sedan började blomma ut ordentligt igår kväll. Nåja, just idag kan jag såsa omkring lite halvfräsch men imorgon hoppas jag ha lite sångröst på gudstjänsten…

Lillskrutt är bjuden på kalas idag och storskrutt är tillsammans med en kompis lekledare på samma kalas. Det hade gått jättebra ifjol så jag är inte lika nervös iår.

Från källaren hörs ljudet av kakelsåg emellanåt…

image

Storgrabben har softat och pluttisarna leker, mestadels utan bråk men emellanåt får man hjälpa dem på traven så det inte blir slagsmål…

Vackert ute…

image

…men är inte särskilt sugen på att ta mig ut utan trivs bättre här.

image

Här ska kureras och samlas krafter. Sedan kör vi en arbetsvecka till för att sedan ta sportlov. Det blir nice! 🙂

Kommentera

