familj · hos oss · lärarrelaterat · pyssel · tankar · tro

Ännu en välbehövlig ledig tisdag

Så ljuvliga dessa tisdagar är! Har inget att göra med att vantrivas på jobbet, bara ett behov av att bryta att jag så hel och hållen går in i jobbet när jag är på jobbet. Jag behöver ett tydligt break mitt i veckan så jag kommer på att det finns mer som är viktigt i livet. Min familj till exempel.

Mannen har inte haft tid för badrummet senaste typ veckan men igår kväll satte han fart igen!

image

Idag har barnen haft en målarstund under lillskrutts ledning. De var inspirerade av bibelberättelsen vi läste igår kväll om Noomi och Rut.

image

Intressant hur olika de ritar. Storplutt kör fortfarande på huvudfotingar medan lillplutt har utvecklats lite mer på den fronten…

image

image

image

Nu är det dock snart slut på vilan och dags att tänka på middag. Undrar vad vi ska hitta på?

Kommentera

