familj · gott & blandat · hos oss · lärarrelaterat · tankar · tro

Tisdagsgöromål

Äntligen är pluttisarna klippta! De fick välja varsin film (hann dock bara ena, den andra får de se senare…) och nuförtiden börjar de inte gråta förrän det är dags att duscha håret!

Praktiskt med tvillingar när man kan ta före- och efterbild i samma bild! 😉

image

image

Skönt för dem sen att få lägga sig på en handduk på golvet och en över sig och torka. Då blev det gladare miner!

image

Måste (nä, det måste jag förstås inte alls!) bara tipsa om en maträtt (igen?) som hela familjen gillar och dessutom är lättlagad, nämligen taccosoppa. God även några dagar efter tillagning.

image

Snart måste jag (nä, inte heller det måste jag!) sätta igång med något bak inför imorgon då det är min tur att bjuda på ”gofika” på jobbet.

Barnen är för tillfället ute och leker…

image

image

…men kommer in stup i kvarten av olika anledningar. Lillskrutt vill in, lillplutt har tappat vanten och blivit blöt och kall om handen och storskrutt har tre eller fyra gånger tappat vanten/vantarna alternativt fått snö i skon när overallbenet åkt upp.

Ikväll är det cellgrupp med goa vänner men innan dess hoppas jag hinna vila lite. Kanske med någon läsning av något slag…

Kommentera

