familj · hos oss · musik · tankar · tro

Badrumsrenoveringen och tisdagstankar

Nästan färdigrenoverat i badrummet! Eller, ja… Allt är ju relativt! Men funktionsmässigt har vi nu det viktigaste! Mannen jobbade någon timme igår kväll efter middagen. Han kan inte hålla sig… Före…

image

Och efter!

image

Den är också testad och funkar utmärkt! Man får dock tvätta sig i tvättstugan utanför… Men nästa gång någon av småkillarna håller på att kissa på sig och det är upptaget uppe har vi ett alternativ!

Själv har jag försökt ta itu med vårt i övrigt förfallande hus… För att få lite lugn och ro satte jag just killarna framför en film. Har spelat och sjungit lite lovsånger…

image

Försöker göra läkande saker för min trötta själ. Går så där… Fattar inte hur jag någonsin ska kunna ”komma tillbaka” till sådant som visserligen tagit mycket tid men också gett mig så mycket mening och glädje. Känns som att det räcker gott med mannens engagemang, av almanackan med uppbokningar samt ständigt återkommande huvudvärk att döma… Men jag får fortsätta påminna mig om att jag vilar Guds händer…

Kommentera

