familj · hos oss · prylar · tankar

Ledig dag med liiite action

Sov några timmar extra imorse, med några avbrott för att torka barnrumpor på toa, hälla upp mer fil i frukosttallrik och krama söta små pojkar… Skönt att de numera är så stora att jag törs slumra till och inte ständigt behöver vaka över vilka hyss de kan tänkas hitta på. Det är mest bråk som gör att jag måste rycka in.

Framåt mitt på dagen tog jag mig an dagens projekt. Duschhörnan. Har med hjälp av detta undermedel…

image

…fått bort nästan alla missfärgningar i fogarna! Är riktigt imponerad faktiskt! Var riktigt fult och svart på vissa ställen.  Men medlet är starkt och det sved i ögonen en stund efteråt… Har en del kvar att rengöra dock…

Sista dagarna har mannen och jag klurat  på fortsättningen i badrummet. Har varit lite jobbigt men jag tror att vi snart är redo för kakling.

image

Vi hade sedan tidigare några kvadratmeter vita stora plattor (30×60) och igår hämtade vi ut hälften av de marmorlika klinkerplattorna  (30×60,5…) vi ska på golv och en vägg. Resten rymdes inte eftersom vi var hela familjen bortsett från storgrabben i bilen.

I helgen är det dock både bröllop och kalas  (storskrutt fyller 2-siffrigt!) så det lär inte hända mycket i badrummet  närmsta tiden.

Kommentera

