familj · lärarrelaterat · prylar · tankar · tro

Aktuell lektyr

Läser ovanligt mycket nu. Skönt. Det får mig att varva ner tankarna och samla dem runt något som inte stressar upp mig. Varje kväll läser jag bibeln och Libris stora handbok till bibeln. Den senare gör Moseböckerna sååå mycket mer intressanta! Tips till er som tycker att visa bibelböcker är tröga att ta sig igenom…

image

Ny varvar jag också mellan en ny inredningstidning My home, som mer ser ut som en bok än tidning, och en lärarbok Vilse i skolan av Ross W Greene. Båda väldigt bra! Jag har aldrig upplevt en lärarbok så fängslande som denna faktiskt! Sedan om det har med boken i sig att göra eller dess aktualitet både i jobbet och privat låter jag vara osagt.

Förra veckan kikade jag på matteböcker av Madeleine Löwing, men de får vila ett tag. De är ändå mina, till skillnad från lånade Vilseboken. Hus & hem och Allt i hemmet är tyvärr utlästa men jag hittade ett äldre oläst nummer av Sköna hem som dock tillfälligt fick stå tillbaka på grund av den tillfälliga utgivningen av My home. Hoppas på fler nummer…

Ps. Detta är ett tidsinställt blogginlägg, vilket de ofta är när de publiceras under Vilodagen. Grymt så skönt det är att vara nästan helt uppkoppling en dag i veckan! Tips till dem som liksom mig lätt stressas upp av tempot och upplevda krav på exempelvis (a-)sociala medier. Ds.

3 thoughts on “Aktuell lektyr

Kommentera

