familj · hos oss · lärarrelaterat · prylar · tankar

Det ena ledde till det andra…

(Nej, jag är inte gravid.) I helgen hände det som sagt grejer. Förutom det jag skrev så rykte badkaret i nuvarande badrum! Hade tänkt rengöra duschväggen och bad mannen dra fram badkaret men det blev istället avloppsrensning. Och när jag väl var färdig med att rengöra kakel och fogar på en vägg så orkade jag inte fortsätta med duschväggen. Det hela slutade med att vi (mannen och storgrabben) istället bar ut badkaret så vi kunde ställa iordning utan att för den sakens skull försvåra kommande rengöring av duschväggar. Oj, så luftigt det blev!

image

Dessvärre är golvlutningen inte vad den borde så vi testar oss fram för att slippa ha vatten liggande i fel ände av badrummet… Just nu med en genomskinlig gummilist från Biltema. Men nu blir det alltså inget badande förrän blivande badrum har det att erbjuda… Men där går det trots allt framåt. Långsamt, men ändå.

image

Snart dags för golvvärme och flytspackel.

Idag har jag läst en hel del. Mest om matte eftersom lärarförbundets ma/no-tidning kom idag… En liten skvätt Allt i hemmet blev det också och när jag servat barnen med mat slog jag mig ner igen innan det är dags för cellgrupp. Mannen kommer nog när som helst men passar på att jobba längre när han inte har hämtning av fru och barn.

Kommentera

