lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Ny termin, tjejmys och församlingspepp

I torsdags jobbade jag första dagen för terminen. Samma dag svämmade fb över av bilder på termometrar och även media uppmärksammade den extrema kylan. Klädde mig rejält, överlevde och gladdes över att bilen startade både till och från jobbet! ☺ Trevligt också att få jobba med så underbara kollegor! Med aningens bättre koll på terminen känns det mer ok att överge sovmornar och hemmamys… De går ju att fortsätta med på helger och tisdagar!

Fredag kväll överraskade jag och några brudar en gemensam vän (och kollega) genom att våldgästa med medtaget fika och försenad födelsedagspresent. Det var så trevligt att surra och fika! Jag var yngst och så varierade åldrarna upp och förbi pensionsåldern – underbart! 😀 En av de fantastiska sakerna med att tillhöra en församling.

Imorgon har mannen lovat mig efterlängtad sovmorgon och på söndag blir det faktiskt (min paus till trots) till att sjunga! Kunde inte motstå enkel konstellation med vänner med äldsta sångerskan på typ 86… ☺ Är också supernyfiken på årets visionsinriktning! Ser helt enkelt fram emot församlingens årshögtid.

Kommentera

