familj · lärarrelaterat · tankar

Sista dagen på ledigheten

Har fått rå om mannens bror med familj några dagar. Mysigt att äntligen få träffa nytillskottet på 4 månader och förstås storebror på 3 år. Barnens enda kusiner. Det var bra att få några dagar på sig så att barnen hann lära känna varandra lite mer (igen…) innan det var dags att ta avsked.

Idag åkte hela bunten förutom storgrabben och jag till svärisarna och där var även mannens syster. Men eftersom det är min sista lediga dag så tog det emot att göra en resa med hela bunten och komma hem trött inför jobbstart så mannen erbjöd sig att ta barnen och ge mig en egen vilodag! Uppskattas. Barnen och mannen börjar om på måndag och storgrabben tisdag.

Har under dagen sett ifatt de två sista Äntligen hemma-avsnitten, duschat, druckit te och kaffe i lugn och ro, strykt annat än pärlplattor, piffat lite lätt, haft igång en mysig brasa, fixat mat och fika åt mig och storgrabben och läst. En riktigt soft och skön dag med andra ord!
image
image
Blev dock inte mycket sömn inatt på grund av att jag haft lite svårt att komma till ro på kvällarna men vi får se om det ger något att lägga sig tidigt… Jag gör ett försök i alla fall.

Det brukar vara skönt att komma tillbaka till lite rutiner, men jag hade lätt kunnat vara hemma några veckor till. 😉 Hoppas på en lugn termin så jag får fortsätta komma ikapp mig själv.

Kommentera

