familj · gott & blandat · hos oss · jul · lärarrelaterat · prylar · pyssel · tankar

Julen 2015

Märkligt lite julstämning denna jul! Kanske berodde det på fullt jobbfokus till jullovet och när jullovet plötsligt var här så var det nästan en hel vecka till julafton…? Hann i alla fall baka mer än någonsin. Till stor del beroende på att vi bjöd in grannarna på adventsfika till andra advent, så redan då ville jag ett gäng kak- eller kanske snarare godissorter att bjuda på. Men det är väldigt nice att ha en massa godsaker till diverse kaffe- och testunder man hinner unna sig under lediga jullovsstunder! 🙂 Tre eller fyra 1000-bitarspussel har vi också hunnit med. Och så har vi pysslat lite. En ny adventsstake till exempel.

image

Mannens föräldrar kom till oss och firade julafton. Mycket skönt att inte behöva packa iväg 7 pers för någon natt. Kändes också extra bra med tanke på storgrabben som nog inte skulle ha mycket av att vara någon annanstans än hemma. Ingen blev toksjuk vilket ju var skönt! Till skillnad från ifjol då mannen blev magsjuk på självaste julafton… Har inga bilder att bjuda på från denna julafton för mobilen hade vilodag… Men mysigt var det! 🙂

Juldagen pöste vi hemma, svärföräldrarna åkte till sig och på annandagen åkte vi (utan storgrabben som fick välja och hellre stannade hemma) till svärisarna och köråterträffen jag skrev om tidigare. Dit, till avslutningsgudstjänsten, kom också min bror och mina föräldrar och efter ett spontanfika med hela drösen hos svärisarna åkte även min bror och mina föräldrar till oss. Dagen därpå blev det julafton nr 2 fast med endast julklappsutdelning.

image

image

Älskar min galna familj… Både gamla och nya. 🙂

Kommentera

