familj · hos oss · pyssel · tankar

Sista dagarna på 2015

Håll i hatten, nu har det hänt! Jag har klippt storskrutt!!!

image

Så mycket enklare det blir när klippoffret fixar att sitta helt still! En ny upplevelse för mig…

image

Sedan hur det blev är en annan sak. Nu har hon inga slitna toppar i alla fall. Det har däremot jag! Det har dock varit många och stora utgifter på sistone så jag drar mig för att boka tid…

Syrran och jag åkte in till stan och införskaffade det sista inför nyårsfirandet hos oss imorgon. Lillskrutt hjälpte mig att göra det vi hoppas ska bli islyktor att välkomna våra gäster med. Det är dock +grader och kommer så att vara, men frysen får göra förarbetet och så får vi hoppas att de kan hålla sig fina ändå… Hoppas det funkar!

image

I blivande badrummet har det också hänt grejer! När syrran och jag var in till stan tog mannen storgrabben till hjälp och satte upp innertak! Fattades dock lite för att kunna göra helt klart…

image

De flesta gipsskivorna är också på plats och så har det spacklats.

image

Den lilla väggen bakom den vita pallen ska bli någon slags förvaringsdel. Pallen står i blivande dusch och brädorna står i bastun som gjorts mindre än tidigare.

Härligt ändå att mer och mer se ens tankar och planer växa fram!

image

Men nu blir det nyårspaus. Först fixas så fint vi hinner och så fixa vår del av käket. Sedan ska vi njuta av oerhört trevligt sällskap och förmodligen fint avslut på 2015.

Kommentera

