musik · resor · tankar · tro

Tiden går, eller?

Var på reunion igår. Gamla ungdomskören Kefas (eller hur var det nu, ungdomskören Ungdomskören Kefas… ;-)) återförenades, umgicks och övade under eftermiddagen för att avsluta med en musikgudstjänst.

image

Som syrran uttryckte det så kändes det lite som att åka i en tidsmaskin och kastas tillbaka 15-20 år… Många minnen kom upp till ytan och även om jag inte kan säga att jag kommer ifrån platsen vi var på så har de fyra åren från 9:an och genom gymnasiet jag bodde där och fick vara en del av Kefasgänget (m fl, inte riktigt alla var med i kören…) präglat en stor del av mig. Det var där jag växte musikaliskt, andligt och som ledare till stor del. Det var också där jag träffade min man. En i kören predikade om vårt (ungdomsgängets) arv, både positivt och negativt på ett träffsäkert och faktiskt läkande sätt!

image

Jag sjöng ett solo och blev återigen vansinnigt nervös! Fattar inte att jag ska bli så obehagligt nervös, varenda gång jag solar!!! Jag börjar ändå ha gjort det några gånger vid det här laget, men det blir nästan värre! Har väl med min dåliga självkänsla och självförtroende att göra… Och mina prestationskrav… Suck. Det var i alla fall oerhört roligt att sjunga och träffa gamla vänner!

One thought on “Tiden går, eller?

Kommentera

