familj · jul · lärarrelaterat · pyssel · tankar

Rekordsnabb hösttermin!

Fattar det inte, men faktum är att barnen och jag har jullov nu! Det sjunker kanske in så småningom… Grymt skönt att hinna röja undan en hel del på skrivbordet på jobbet eftersom jag inte hade några lektioner att förbereda! Härligt att se mer bordsyta. 🙂

Här om dagen blev jag påmind om att sista datumet för att skicka julkort i tid var dagen efter. Hade ju tänkt göra julkort iår… Det var nog 3 år sedan sist tror jag. Gav först upp hoppet på att ha en chans att hinna men gjorde sedan ett ryck och satt uppe sent för att åtminstone göra färdigt de som skulle skickas med posten.

Att komma på hur jag ska göra är det svåraste…

image

Men när jag bestämt mig fick lillskrutt hjälpa till en stund…

image

image

Och senare fick även mannen göra en insats… Och vi fick ihop ett gäng till slut!

image

Får se om jag orkar göra de sista imorgon… Kanske om barnen får se en film under tiden eller nåt…?

Ska i alla fall njuta av att inte behöva vakna till väckare på ett tag!

One thought on “Rekordsnabb hösttermin!

Kommentera

