familj · gott & blandat · hos oss · jul · pyssel · tankar · tro

Pepperkaksbak och lugn Lucia

Idag tog jag igen lite förlorad sömn och återhämtade mig lite från gårdagens migränstart genom att sova som en klubbad säl till 10. Skönt! Gudstjänst förstås och jag blev glad över alla trevliga människor som finns och all omtanke vi får möta och dela.

Hem för att slappa resten av dagen. Satte mig i sängen och läste lite med tända ljus – det bästa med denna årstid…

image

Det är vackert ute också tack vare lite snö och frost som täcker det mörka. Annars hade jag längtat ihjäl mig efter värme!

Hörde för en stund sedan mannen sätta igång pepperkaksbak med barnen! Han har lite mer ork än jag helt klart… Tack och lov!

image

Eller så är han mer rastlös eftersom han på söndagen vill helga vilodagen och därmed inte kan fortsätta badrumsrenoveringen… 😉

One thought on “Pepperkaksbak och lugn Lucia

Kommentera

