familj · jul · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Efterlängtad ledig helg

Vaknade vid sju imorse, alldeles för tidigt!! Efter toabesök kunde jag inte somna om på grund av huvudvärk. Fick efter ett tag en migräntablett och äntligen släppte värsta värken men då mådde jag illa istället. När det gått över var jag för pigg så vid 9 gav jag upp och steg upp. Nåja, jag är i alla fall ledig idag.

Julfesten på skolan i torsdags gick bra och det var sååå skönt att sätta in julnoter, program och annat i julpärmen i fredags. Har lite kvar att städa undan av rekvisita på måndag men det är många spänningar som släppt nu! Har missat en del grejer på grund av överfullt i hjärnkontoret, men allt har ordnat sig ändå.  Igår morse hade jag glömt killarnas luciatåg om inte personalen påmint mig dagen innan till exempel…

image

Hade inte heller tänkt på att jag förlorade morgonplaneringen av samma anledning så det var bara tur (alternativt Guds omsorg) att jag dagen innan planerat dagen och ställt iordning färdigt! Skippade dock fikat efter tåget för att hinna stämma av det sista inför skolstarten…

Även hemma var det skönt att plocka undan lucialinnen och sånt. Har lyckats hålla det hyfsat fint här hemma senaste veckorna men då är det annat som släpar efter… Har fortfarande inte klippt storskrutt till exempel… Och massa naglar är oklippta, tvätt och kläder har fått vänta, någon jullåda jag hittade i veckan med saknade småprylar blev stående framme, säsongskläder och -skor skulle behöva gås igenom och uppdateras, post ligger ogenomtittad i köket och mejlboxen ska vi inte tala om! Orkar inte tänka på vad vi mer har ogjort… Nåja, vi verkar ju överleva ändå… Och i veckan tar jag ner på tempot på skolan. Ska försöka få till en lite julmysig sista skolvecka… Under tiden byggs vår populära förskola ut utanför mitt klassrumsfönster…

image

Spännande tider! Undrar just hur utsikten kommer att påverkas…?

Kommentera

