familj · jul · musik · pyssel · tankar

Första advent 2015

Så var första advent här igen. Känner doften av ljuvliga hyacinter och nejlikopepprade apelsiner. Har tänt första adventsljuset till alla måltider. Har sjungit de klassiska adventssångerna på adventsgudstjänst och gått en lov på stan under skyltsöndagen. Har med syrrans hjälp bakat tre sorters julkakor/-godis. Saffransgodingar med philadelphiaostfyllning (med tillägget 2 saffranspåsar i degen), polkarutor (inklusive tipset om att dubbla toppingen) och skumtomtefudge.

image

Har med tjejernas hjälp pysslat ihop inbjudningskort till grannarna vi tänkt bjuda på adventsfika nästa helg.

image

Ändå fattar jag inte att det snart är jul!? I och för sig pratade vi om julstämning kontra julstress på repet imorse och de är ju tyvärr besläktade… Kanske att jag ändå känner julstämning i form av julstress…? Nåja, jag har ju kommit en bra bit på vägen så varför stressa egentligen?? Härligt dock att få fokusera på ljuset på gudstjänsten idag! Det bär jag med mig in i kommande veckor…

One thought on “Första advent 2015

Kommentera

