familj · hos oss · jul · pyssel · tankar

Julpiff och megabråk

Lediga dagen har ägnats åt att adventspynta hemma. Nästan allt juligt drogs fram för att se vad som ska upp nu. Resten för åka tillbaka i förrådet några veckor till. Hann längre än jag trodde men lådorna står kvar och sista piffet är långt ifrån klart. Lillskrutt blev sugen på att sätta nejlikor i apelsiner (tacksamt pyssel, enkelt på alla sätt och vis) och fick snart sällskap av syskon…

image

image

image

Sedan hände något. Det kan ha varit att lillskrutt tyckte att storskrutts stjärna såg ut som en gubbe och ville visa hur… Storskrutt ville inte bli visad och lillskrutt blev rasande! Det eskalerade så att jag också blev rasande…

Fick till slut säga som det var att jag var så arg och ledsen att jag behövde gå och lugna ner mig. Bad barnen om att få vara ifred en stund och nu har jag avargat (av-argat) mig…

image

Med hjälp av tända ljus, Marabou och te…

Syrran, vi får fixa resten på lördag. Tänk så adventsfint det ska bli då!

Kommentera

