familj · hos oss · jul · lärarrelaterat · musik · pyssel · resor · tankar

Pausläge mitt i ruschen

Helgen var riktigt härlig! Bussturen gick bra även om det var överfullt från start så lillskrutt och jag inte kunde sitta bredvid varandra. Men efter några mil klev många av så vi kunde flytta ihop.

image

Anlände tidig kväll hos syrran i en regnig stad och bjöds på pizza. Hade en lugn skön kväll innan vi la oss.

I lördags åkte vi in till centrum och sammanstrålade med 3 vänner. Strosade runt i staden utan stress, fikade och pratade massor.

image

Tittade mer än jag shoppade och blev pysselsugen! Hade påbörjat en sån här kulljusstake som fanns i en butik…

image

…som jag färdigställde i söndags efter lite kompletteringsinköp. Får se om bild dyker upp så småningom när jag julpyntat… Blev också sugen på att göra en grangirlang som fanns i samma butik…

image

Alternativt med cirklar, men vi får se om jag går hela vägen och får till något…

På skolan har julstressen satt in… Har massor att göra och faktum är att jag nog ska julpynta lite i klassrummet nästa torsdag, alltså om en dryg vecka! Och i kyrkan övar vi för fullt inför första advent. Galet att det redan är dags…

Storgrabben har nu gått i skola en vecka och verkar trivas. Också skönt! Nu får vi hoppas på god man snart…

Mannen fick ett trevligt besked av Anticimex igår. Vi bor i ett torrt och välmående hus. Och den illaluktande lukten vi oroat oss för var lättåtgärdad. Skönt! Så nu har han satt igång att riva för att lite smått påbörja badrumsrenoveringen. Det är lite snålt med en dusch på 7 pers varav två vuxna och en tonåring… Och poff säger det så har vi 4 tonåringar i huset! Det är helt enkelt dags.

image

image

Kommentera

