familj · gott & blandat · hos oss · jul · lärarrelaterat · pyssel · tankar

Bromsar in i det sista…

Så svårt det är att bara koppla av! Har sneglat på jobbgrejer, försökt få iväg mig på fler Oktoberfästsamlingar, suckat åt oredan som är i princip konstant här hemma och försökt att inte bli så arg på nedstökande och skrikande barn…

Men ska vi ändå se det positivt så lyser ett mysigt husljus ute vid bron…

image

Barnen har lekt en hel del tillsammans och varit sams hyfsat långa stunder under höstlovsveckan! Idag höll lillskrutt på att få ett utbrott för att hon var uttråkad men gick med på att söka rätt på något pyssel på nätet vilket resulterade i att både hon och storskrutt pysslade tillsammans! Det var länge sedan sist…

Igår la de fyra minsta varsin banan på pinne i frysen och idag fick de ta fram dem och doppa i smält choklad och strössel. Riktigt uppskattat och rent av ett uppslag till nästa kalas istället för tårta!

image

image

image

image

Mannen fick samtal från en i församlingen som tipsade om ett sportevent för storgrabben i eftermiddags där det också skulle finnas någon som kunde storgrabbens språk. Så mannen och storgrabben åkte iväg, åt lunch och sportade med trevliga typer. 🙂 Det värmer hjärtat att även storgrabben får lite social stimulans.

Själv har jag ägnat en del av dagen åt senaste numret av ”Allt i hemmet ” och spätt på mitt sug efter julfix!

image

Jag håller mig dock ett tag till innan jag gör slag i saken. Imorgon fortsätter softandet innan vi ger oss in i sista skolperioden innan jullovet! Kommer nog gå snabbt.

Kommentera

