familj · lärarrelaterat · tankar · tro

Helgpaus efter intensiv vecka

Mannen och 5 barn är och lämnar husvagnen på vinterförvaring. Själv fick jag mig en stund hemma för mig själv.

image

Ljuvligt efter en intensiv arbetsvecka! Mycket förberedelser inför kommande utvecklingssamtal bl a.

Är också så tacksam för allt positivt som händer runt storgrabben! Vi vet inte mycket om framtiden men hoppas att han snart ska få börja på ”Nykomsten”, övergångsklass för nyanlända innan de slussas in i ”vanliga” klasser. Tyvärr är det saker vi inte rår över som fördröjer… Hoppas vi får besked om det och lite annat i veckan. Då blir det också till att åka tillbaka till tandläkaren för lagningar. Undrar just hur ont han har egentligen, och hur länge han haft ont…

Av dem storgrabben träffat på både högstadiet där han är inskriven samt på skolan jag jobbar på har han fått så härligt spontant bemötande som gjort mig alldeles varm inombords! Blir så glad att se vad vi har på våra (alltså som vår församling är delvis huvudman för) skolor!

Sedan vill jag bara tillägga… Fortfarande ingen huvudvärk eller migrän!!! Tack gode Gud!

Kommentera

