familj · hos oss · lärarrelaterat · prylar · tankar

Vardagsruljans typ igång…

Inne i september och vi börjar så smått komma in i vardagsrutinerna igen. Det har dock varit lite motigt, främst för de tre yngsta i familjen… Lillskrutt älskar skolan och stormtrivs med både personal och kompisar men älskar ännu mer att bara vara hemma… Storplutt kom av sig redan i somras och glömde bort hur man ”håller sig” och kalsongåtgången är enorm! Igår var det inte en enda olycka, men det är ovanligt now a days… Slutligen lillplutt som liksom lillskrutt trivs men helst vill vara hemma… Känns därför extra bra med mitt pausbeslut. Har jobbat nästan varje kväll, men jag är åtminstone oftast hemma! Dessutom känner jag mig mer på banan när jag har lite material att falla tillbaka till på jobbet. Första tiden (främst första två åren i mitt fall med dubbelklass) som lärare är verkligen intensiva! Och nu har jag äntligen passerat dem med råge. Målet är nu att närma mig min betalda arbetstid.

Idag njuter killarna och jag av en ledig hemmadag. Bild från förra lediga tisdagen…

image

Igår försökte lillplutt lura mig att han var storplutt genom att komma när jag höll i brorsans jacka. Undrar om det var första av flera gånger…

image

Ute har mannen börjat avverka vår vackra pil. Äntligen! Den växer för fort och för nära huset för att vi ska känna oss trygga (rötterna är inte att leka med om de växer under hus!).

image

image

Nu ligger kronan på garageuppfarten i väntan på lån av släp, öppen återvinning i kombination med möjlighet att åka iväg. Inte helt lätt! Får se om lördagen blir dagen då vi äntligen blir fria från en massa skrot! För stammen blir det ecoplug för att få död på rötterna.

Kommentera

